Sayfalar

23 Mart 2014 Pazar

New York'ta yılbaşı 2014

New York'a işte böyle geldik :)

Onca yol şarap ve çerezler olmasa nasıl geçerdi ki :) Açıkcası beklediğim performansta uyuyamadığımı itiraf etmeliyim. Sanırım biraz heycanın da etkisi vardı.

NY havaalanına indiğimizde biraz sıra bekledik, malum yılbaşı üstü.

Mevsim kış olunca ve New York gibi kış kıyamet bir memlekete gidiyorsanız haliyle üstünüz de kalın oluyor. Böylece hamile olduğunuz anlaşılmıyor. Biz sorgu sual takılmadan pasaporttan geçtik ve bavullarımızı alıp New York'a giriş yaptık.

Bizi Oya karşıladı ve doğruca kalacağımız eve gittik. Fakat bir önceki yazımda NY'ta kalmayı planladığımız evin pek de beklenen gibi olmadığını yazmıştım. Dolayısı ile bu yazımda direkt New York'ta yılbaşı hazırlıklarını, sokaklardan görüntüleri ve kutlamaları yazacağım.

Biz geçen yıl Sandy kasırgası görmüş geçirmiş bir çift olarak ve ona rağmen de New York'u bir güzel gezmiş bir çift olarak bu yıl fazla gezmediğimizi söyleyebilirim.
Gerek havanın çooook soğuk olması, gerekse benim kışlık montuma sığışmaktaki son günlerimi yaşıyor olmam sebebiyle fazla sokaklarda dolanmadık.

Amacımız Times Square'de yılbaşı topunun düşüşünü izleyip, kutalamaların nasıl olduğunu görmekti ama inanın hava o kadar soğuktu ki oralarda saatlerce ayakta kalmayı gözümüz yemedi. Ayrıca inanılmaz kalabalıktı, turistik bir lokasyonda kısacık bir mesafeyi yürüyerek almak rahat yarım saati buluyordu.
Biz de sakin bir yılbaşı gecesi planladık. Hoş bir mekanda yemek yiyip, Times eğlencesini televizyondan izlemeyi tercih ettik :)

Malum hamilelikte alabileceğiniz ilaçlar kısıtlı olduğundan hasta olmayı da göze alamıyorsunuz.

New York'ta 5 gün kaldık. Jetlag sebebiyle kendimize gelmemiz zaten 2 gün sürdü. Kalan sürede Rockefeller Center ve Times Meydanınız gezip, en keyifli aktivitelerden biri olan Broadway'de müzikal izlemeyi tercih ederek New York seyahatimizi tamamladık.

Rockefeller Center

Rockefeller Center: Manhattan'ın Midtown kısmında (Manhattan 5. ve  6.caddeleri arasında) yer alan, Rockefeller Ailesi tarafından yaptırılmış 19 gökdelenin birleşimidir. Ana binanın alt kısmı mağazalar ve restaurantlardan oluşmaktadır. Her yıl yılbaşı öncesinde en büyük çam ağacı buraya getirilerek süslenir ve binaların arasında kalan buz pateni alanında pek çok kişi buz pateni yapar.
Biz yapamadığımız için yapması ne derece keyiflidir bilemem ama izlemenin keyifli olduğunu söyleyebilirim :)

Times Square

Times Meydanı: Burası bizim Taksim Meydanı'nın kat be kat büyüğüdür desem yalan olmaz. Her daim turist kaynar ve adım atmakta zorlanırsınız. Özellikle yılbaşıysa :) Açıkcası ben her gün Times'da bir gezeyim demem, çünkü o kalabalık üstünüze üstünüze gelir sizi boğar resmen. Bu yıl da bakalım yılbaşı burada nasılmış deyip gittik, gitmesek daha iyiydi diyerek döndük. Bu mekan 24 saat uyanıktır. "Ne vardır burada?" derseniz üstü ışıklı gökdelenler, mağazalar, büfeler ve insanların bir arada olduğu upuzun bir cadde, geniş bir meydan hayal edin. İşte Times Meydanında bunlar vardır.

Yılbaşında burası her zamankinden daha kalabalıktır. Hatta yılbaşına burada girebilmek için öğlenden gidip ayakta dikilmeye başlasanız iyi olur, çünkü ilerleyen saatlerde meydana ulaşmak ya mümkün olmayacaktır ya da bir işkenceye dönüşecektir. Zira "iğne atsan yere düşmez" tabiri bu mekan için cuk oturmaktadır.
Yine de New York'a giderseniz görmeden tabii ki de dönmeyin :)

Broadway Müzikali - Cinderella

Broadway denince akla ilk burada sergilenen müzikaller gelir. Geçen yıl "Wicked"a gitmiştik ve çok etkilenmiştik. Gerek sahne dekorasyonu, gerek sahne şovları ve oyuncuların performansı her şey son derece mükemmel. Haliyle de izlemesi çok keyifli oluyor. Bu yıl da "Cinderella" ya gittik. En az geçen yıl ki oyun kadar bu oyun da mükemmeldi. Broadway'de müzikallere biletleri hem internetten, hem sokaktaki satıcılardan hem de müzikalin sergilendiği tiyatro binasından alabilirsiniz. İnternette biletler daha pahalı oluyor. Sokaktakilere de pek güvenemiyoruz :) Bu sebeple biz iki oyun için de biletleri gidip yerinden satın aldık. Hem alırken de yerinizi görerek almanız süprizle karşılaşmanızı önleyecektir.

Yolunuz düşerse bir müzikali mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. Keşke bizim ülkemizde de bu tür performanslar desteklense ve önleri açılsa...

Bir sonraki yazımda New York'tan San Diego'ya uçuyoruz ve hamilelik sürecimi geçireceğim şehri, doktorumuzu, hastanemizi biraz daha yakından tanıyoruz.