Sayfalar

13 Mart 2014 Perşembe

Amerika'ya yolculuk ...New York New York

25 Aralık gecesi son hazırlıklar yapılmış, bavullar hazırlanmış New York'a uçmaya hazırız.
Ailemden, eşimden ve arkadaşlarımdan dolu dolu 5 ay ayrı kalacağım için inanılmaz bir hüzün içimi sarmış durumda ama bu kararın geri dönüşü yok. Yola girilmiş bir kere :) Bir yandan da Amerika'da bir süre yaşamak ve buranın yaşantısını tanımak istiyor olmam da beni ayrı heycanlandırıyordu.
Ailem ve tabii ki can dostlarımız Senem-Mert çifti son gecemizde de yanımızdalardı.

Dostum Senem'cim, aynı zamanda (http://gigi-armario.blogspot.com/) blogunun yazarı olup kendi tasarımı yakaları ve çeşitli tasarımcıların ürünlerini sitesinde beğeniye ve satışa sunuyor.
İncelemenizi tavsiye ederim.
Ben de kendisinden benim için "en kokoşundan ;)" bir lohusa tacı tasarlamasını rica etmiştim. Canım benim sağolsun hazırlamış, getirdi.

İşte Lohusa tacım :))


Eline sağlık Senem'cim

26 Aralık sabahı geldi çattı. Eşim ve ben NY'a uçmaya hazırız. Bir yandan yılbaşında orada olup eşimin ablası Oya ile yeni yıla gireceğimiz için de mutluyduk. Geçen yıl Sandy kasırgasının olduğu dönemde de New York'taydık ve kasırga sebebiyle planladığımız Las Vegas seyahati yatmıştı. Biz de yürüyerek bol bol New York gezdiğimiz için bu yıl pek gezilecek bir yer yoktu bizim için. Sadece yeni yıla orada giriyor olmak zevkli olabilir düşüncesindeydik.

10 saat süren uçak yolculuğunun ardından soğuk ve karmaşık New York'a adım attık.
Üstümde kalın kıyafetler olduğundan ve henüz 25 haftalık hamile olduğumdan olsa gerek hamileliğime dair hiç bir şey sorulmadı. Sadece nerede, ne kadar kalacağım soruldu hepsi bu.

Aslında benim gidiş-dönüş biletim vardı bu sebeple ben 15 gün kalıp sonra döneceğimi beyan etmiştim. Elim yüreğimde vize için basılan tarihi bekledim. Buna rağmen 6 ay kalış izni bastılar, fakat sonradan öğrendim ki Los Angeles üzerinden USA giriş yapan doktorda tanıştığım başka bir hamile arkadaş kısa süreli kalış beyan ettiği için kısa süreli kalış izni basmışlar, hamile olarak ülkeye girdiği için de çok soru sorup sıkıştırmışlar. Doğumu Amerika'da gerçekleştirip gerçekleştirmeyeceğini anlamaya çalışmışlar ve bu yüzden de kızcağız stres olmuş. Ülkeye girdikten sonra da sancıları başlamış 2 gün hastahanede yatmak zorunda kalmış.

Ben şansa bu şekilde girmiş olabilirim, bu tamamen kalış izni basan görevli polisin inisiyatifinde olan bir şey. Dolayısı ile siz siz olun, özellikle Kaliforniya eyaletinde doğuma geliyorsanız mutlaka doğruları söyleyerek ülkeye girmeye çalışın.

Burada edindiğim tecrübe ve bilgiler oldukça kıymetli. Ülkeye girerken yapılması gerekenler ve yapılmaması gerekenler kısmını anlatır ayrı bir yazı ile sizleri aydınlatmaya çalışacağım.

Biz sağ salim New York üzerinden ülkeye giriş yapıp, 6 ay kalış iznimizi de almış olduk. Sonra da taksi ile Airbnb üzerinden 1 haftalık kiraladığımız eve doğru yol aldık. Eve girdiğimizde resimde gördüğümüzden daha iyi görünen bir ev ile karşılaşıp mutlu olduk. Sonra üzerimizi değişip yorgunluk henüz çökmeden bir şeyler yemek için dışarı çıktık.
Akşam eve döndüğümüzde karşılaştığımız manzara ise bir faciaydı. Ev inanılmaz sıcaktı ve ısıtma sistemi merkeziydi, apartman eski olduğu için kesinlikle ısıtmaya müdahale edemiyorduk. Tek sorun ısıtma olsa neyse, bir de baktık ki gece gece evimizi paylaşmak isteyen böcekler türemiş, yatacağımız yere kadar tırmanmışlar. O kadar yorgun olmamıza rağmen asla ve asla o evde 1 gece bile konaklayamayacağım için hemen en yakın oteli araştırmaya başladık.
Yılbaşı üstü olduğundan oteller hem çok dolu hem de fiyatları pahalıydı. Yine de geçen yıl kaldığımız Sumner otelde yer bulduk ve şansa fiyatı da düşmüş olduğu için hemen yerimizi ayırtıp bir taksiye atlayarak evden uzaklaştık.

Evdeyken karşılaştığımız manzaranın fotoğraflarını çekerek Airbnb'ye ve ev sahibine ertesi gün bildirdik ve para iadesi talep ettik. Neyse ki iade talebimiz kısa sürede onaylandı ve maddi zararımız olmaksızın sorun çözüldü.

Bu olay üzerine anladım ki San Diego'da konaklayacağım evi gözlerimle görmeden kiralamamış olmak en mantıklı hareketti. Elbette bir yandan San Diego'ya gittiğimizde henüz başımızı sokacak bir evimizin olmayışı beni biraz germiş olsa da bu eziyeti yaşamamız da bir yandan ne kadar doğru bir karar verdiğimi de düşünmeme sebep oldu.

New York'ta yılbaşı tatilimizden birkaç fotoğrafı bir sonraki yazımda paylaşacağım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder